Sitelinks - Digimarketing

Digimarketing

Digimarketing viser sitelinks fra google

Sitelinks

Indholdsfortegnelse

Digimarketing viser sitelinks fra google

Er I trætte af at jeres sitelinks?

Så læs med her og forstå hvordan i påvirker dem.

Sitelinks, eller undersidelinks en fantastisk måde at forbedre klikfrekvensen på de søgninger som i har ”fortjent”, da de hjælper jeres besøgende med at navigere på jeres domæne mere effektivt, ved at vise interne sider i søgeresultaterne som sitelink.

Problemet med webstedslinks i dag er, at man ikke længere direkte kan angive, hvilke sider der skal vises. I stedet bliver webstedslinks automatisk udfyldt baseret på dit websteds interne links og den ankertekst, I har angivet.

Google fjernede nemlig i 2016 værktøjet i Google Search Console til degradering af sitelinks for at tilskynde websteder til at bruge en relevante interne links og ankertekst, der er informative, kompakte og ikke mindst hvor det er taget højde for undgåelse af gentagelser, så du bestemmer altså IKKE selv hvad der skal vises i dine sitelinks.
Så jeres uønskede sitelinks i Google-søgninger, er altså et problem med jeres interne links og ankertekstplaceringer. 

Hvordan får I så bedre og stærkere sitelinks?

Vi anbefaler altid at gennemgå sine interne links, og herved finder man altid sine uønskede links og derved undgår man uønskede sitelinks dukker op.

Herefter bruger i funktionen ”Undersøgelse af webadresse” i search console til ALLE jeres URL’s (selvfølgeligt ikke dem I ikke ønsker indekseret) og når du får grønt lys fra google – så beder I om en fuld indeksering – herefter vil der gå op til 14 dage (oftest hurtigere) før du vil få de sitelinks som GOOGLE BESTEMMER du har fortjent.

Få nyheder direkte i din indbakke