Digimarketing

Omnichannel

Få et tilbud

Mød dine kunder med det samme budskab!

Omnichannel handler om genkendelighed. Det betyder, at det handler om at give kunderne den samme oplevelse med din virksomhed uanset hvilken kanal eller enhed som din kunde tilgår dine produkter fra. Kunden bliver altså mødt med et konsekvent look og de samme budskaber uanset hvilken kanal, de benytter til at tilgå dine produkter eller services fra. Det betyder, at kunden kan få så god en oplevelse som muligt. Måske så god, at kunden slet ikke opdager, at de skifter kanal.

HVorfor OMNICHANNEL?

​Det at have en omnichannel strategi kan have stor værdi for din virksomhed. Det virker for dig som har kunder til din virksomhed, da du med en omnichannel strategi netop sætter kunden i centrum.

01

Få vedvarende kunder

Virksomheder med en stærk omnichannel strategi beholder 89% af deres kunder

02

Sammenhæng på tværs af platforme

75% foretrækker brands med en stærk omnichannel

03

Hold dine kunder tæt

Med en omnichannel strategi er du med i hele din kundes købsrejse og kan være med til at træffe valget

OMNICHANNEL I DIN VIRKSOMHED

Derudover kan det ligeledes gavne dine interne arbejdsgange i din virksomhed. Dette da man med en omnichannel altså kan levere en ensartet brugeroplevelse. Det kræver dog, at man formår at forene virksomhedens strategier. Ved at tydeliggøre strategierne i virksomheden og få dem forenklet således, at man kan kan give brugeren den samme oplevelse, kan man gøre tingene internt meget nemmere.

Det kræver en del arbejde at få implementeret en omnistrategi. Derfor kan det være en god idé at overveje en række områder, før man i virksomheden påbegynder implementeringen. Først og fremmest kan du teste din egen virksomhed ved at følge kundernes spor. Du kan teste oplevelsen med kundeservicen, tilgå virksomheden via sociale medier eller prøve at bestille et produkt. Test, at disse processer er problemfrie og sørg for, at budskaberne er konsekvente. Foretag derudover en segmentering af din målgruppe. Undersøg, hvem dine primære kunder er, hvilke kanaler de oftest bruger samt hvilke jobs og hvilken livsstil, de har. Derudover bør du sørge for at få skabt indhold, der retter sig mod din målgruppe. Det skal give værdi for kunden og give netop de svar, som kunden søger fra din virksomhed. 

VIGTIGE ELEMENTER I DIN OMNICHANNEL STRATEGI

Før en omnichannel strategi er succesfuld, er det vigtigt at have visse elementer in mente, når strategien udarbejdes. Herunder har vi udpeget tre vigtige fokuspunkter, som man altid skal have in mente når en digital strategi udarbejdes

01

Virksomheden

En omnichannel skal altid have udgangspunkt i virksomheden og dennes produkter. Strategien udarbejdes som et resultat af virksomhedens muligheder.

02

Målgruppen

Målgruppen er endnu et vigtigt element, da sin strategi tager udgangspunkt i virksomheden, men fokuseres på målgruppen. Der arbejdes derfor altid henimod en strategi, som rammer virksomhedens målgruppe.

03

Kommunikationskanaler

Når mulighederne og målgruppen er kortlagt, er det vigtigt at kigge på de platforme som virksomheden har til rådighed. Her er det vigtigt at inkorporere sin digitale strategi i hele sin omnichannel.

NATURES HELP

NORD SKO

GAIA JEWELS

KONTAKT OS

Vi elsker nye projekter og sidder klar til at hjælpe dig igang.